De geur van vlier en acacia - Reisverslag uit Doornik, België van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu De geur van vlier en acacia - Reisverslag uit Doornik, België van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu

De geur van vlier en acacia

Door: Marleen en Ben

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Ben

05 Juni 2015 | België, Doornik

Vroeg vertrokken, want het werd heet, met onweer in de middag. We reden ruim 40 km langs het riviertje de Dender. Heerlijk fietsen, met regelmatig de geur van Vlier of Acacia, veel jonge eendjes en grote vissen. In Geraardsbergen het oudste Manneken Pis gezien en heerlijke mattentaart gegeten bij de koffie. Na de Dender kwam het heuvellandschap; maar wat je klimt mag je ook weer dalen. Onze benen doen het nog goed.
We wilden een winkeltje voor de lunch, maar geen winkel te zien in die kleine dorpen (stond wel in het boekje). Daarom bij een kerkhof water getapt en voor de kerk onder een boom gelunched (beter dan dat je achter de kerk ligt, zeiden we al) Het droge brood met 'gesmolten' kaas op gemaakt; best lekker. Even een tukkie gedaan en toen weer verder door de hitte, zonder schaduw, dus dat was zweten. De zonnebrand deed goed z'n werk.
Grappig was dat van het ene op andere moment de taal veranderde: Nederlands werd Frans. QqOp tijd in Tournai aangekomen, dus tijd voor terras en boodschappen. Je weet nl maar nooit wat je morgen (niet) tegen komt. Na de onweersbui is de hitte weer verdwenen.

• 06 Juni 2015 - 09:25

Hans:

Wat jullie nu hebben met vlier en acasia had ik met koolzaad, prachtig.
    Als ik jullie zo zie fietsen en genieten kom ik helemaal terug in de tijd en fiets ik ook weer langs de Dender, wat een rust was dat. Ik heb de kaart van de route weer opgehangen en kunnen Ine en ik samen volgen waar jullie zijn. Vandaag naar de Franse grens, hopelijk niet te warm anders maar weer ergens voor de kerk iop het gras of bij de kerk op een terras.
    Grappig om dezelfde stopplaatsen te zien op de foto's.
    Samen lekker genieten en tot later, liefs

• 06 Juni 2015 - 18:02

Evelien En Lorenz:

Erg leuk om jullie avonturen te volgen. We zijn zo vrij geweest onszelf aan te melden bij jullie log. De kilometers gaan snel zo te lezen en het is mooi om te zien dat jullie naast het fietsen ook genieten van de omgeving en de terrasjes. We lezen morgen wel weer hoe de eerste etappes in Frankrijk verlopen. Succes en veilige km's gewenst!