Wind mee - Reisverslag uit Seraincourt, Frankrijk van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu Wind mee - Reisverslag uit Seraincourt, Frankrijk van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu

Wind mee

Door: Marleen en Ben

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Ben

08 Juni 2015 | Frankrijk, Seraincourt

Wat een dag: de hele dag wind in de rug; we werden gewoon vooruit geblazen! Wel regelmatig klimmetjes van 5-7%, of 10%, maar vaak mooie lange afdalingen. De snelheid varieerde daardoor van 6 - 50 km/uur. Totaal ca. 825m geklommen vandaag.
Opnieuw koffie bij een café en het gebak een half uur later bij een bakkertje op het plein. We zagen verschillende gewassen die we niet kenden, maar nu weten we wat het is. De gele koolzaadvelden zijn nu grote planten met vruchten geworden.
Op gegeven moment werden we ingehaald door tandem-rijders; Vlamingen die een 'rondje' via Bordeaux-Pyreneeën-'Groene weg' terug doen in 3 wk. Daar zit echt snelheid in!
Heel erg genoten vandaag, regelmatig gestopt maar ook fijn dat we om 17.00uur in de Auberge aankwamen. Heel klein dorpje hier, dus er werd lekker voor ons gekookt.

• 08 Juni 2015 - 22:36

Wilma Andres:

Mazzel met de wind! Het parcours blijft tot Chartres op en neer gaan, maar daarna wordt het weer vlakker. Als het goed is komen jullie morgen tot Chartres.
    De fietsenmaker daar heeft destijds onze fiets gerepareerd.

Fijn, dat julie zo genieten en zo fris je de gewaskennis ook nog eens weer op. Altijd nuttig. Via de foto's genieten we extra van jullie reis.
    Succes met de volgende kms.

• 08 Juni 2015 - 22:40

Carla:

Wat een gebak hebben jullie al op zeg deze week! Maar jullie trappen het er ook gelijk weer af

• 09 Juni 2015 - 21:11

Carla:

Berichtje hierboven was maar half geplaatst. Ik had er ook nog bij geschreven dat we de foto's erg leuk en informatief vonden!