Feest in León - Reisverslag uit León, Spanje van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu Feest in León - Reisverslag uit León, Spanje van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu

Feest in León

Door: Marleen en Ben

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Ben

27 Juni 2015 | Spanje, León

Over de route van vandaag weinig spectaculairs te melden: een lange rechte weg, afgewisseld door een andere rechte weg en door graanvelden. Hierdoor nog meer respect voor de wandelaars.
Op tijd in León gearriveerd, waar ze met de voorbereidingen bezig waren voor het feest van San Juan.
Gezellig op terras gezeten met Nederlanders die we gisteren onderweg zagen. Vanavond hebben we ons gemengd in de massa mensen en naar een concert staan kijken.

• 28 Juni 2015 - 08:55

Hans:

Ja, Leon een prachtige stad met een heerlijke drukte wat ik toen niet vervelend vond.
    Een stad met mooie grote pleinen en smalle straatjes.
    En nu richting Cruz de Ferro de bult op. Maar eerst naar de historische brug in Hospital de Orbogo, waar je bijna niet overheen kan fietsen vanwege de grote kiezels waarmee de hele brug gebouwd, indrukwekkend metselwerk.
    Ik ben gestopt in Rabanal vlak voor de top waar ik nog een slaapveldje kon krijgen voordat ik naar de top ging. Bovenaan is geen Refugio of hotel daarvoor moet je doorgaan en afdalen naar een volgend dorp. Onder het stalen kruis kan je alle frustratie of blaast kwijt van het leven............en er wordt wat achtergelaten...... Maar wel een moment van bezinning.
    Bij de afdaling erg genoten van vergezichten en de kleurrijkheid van de natuur.
    Nog ongeveer 250 km hierna tot Santiago.
    Groet Hans

• 28 Juni 2015 - 14:06

Riet:

Wat zijn jullie al ver en wat zien jullie veel! Prachtige foto's van graanvelden en verstilde dorpjes. Groot respect voor jullie doorzettingsvermogen: elke dag zo'n eind fietsen, bewonderenswaardig!! Wij wensen jullie goede laatste kilometers toe. Hartelijke groeten, Ad en Riet