De laatste echte klim - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu De laatste echte klim - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Marleen en Ben - WaarBenJij.nu

De laatste echte klim

Door: Ben en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Ben

30 Juni 2015 | Spanje, Sarria

Wederom vroeg op om in de ochtend-frisheid te kunnen klimmen. Vandaag vanaf 500 m naar 1300m de Col de Cebreiro. Weer een mooie tocht en het landschap werd steeds groener.
Op de top de waterscheiding tussen de Atlantic en de Middellandse Zee. Nu zijn we in Galicia.
Onderweg regelmatig de twee andere stellen gezien / ingehaald. En samen op de top op de foto.
Na 13:00h werd het weer erg heet en na een goede lunch inclusief wijn zijn de laatste klimmetjes ineens veel gemener geworden.
Op de paden wordt het inmiddels een soort file-lopen voor de wandelaars. Met hele groepen lopen ze de laatste 200km om het certificaat te halen. De horeca wordt ook steeds schreeuweriger.
Morgen de laatste volle etappe, 80 km op en neer over kleinere heuvels.

• 30 Juni 2015 - 22:25

Ine:

De laatste loodjes. Geniet er nog van en daarna van de aankomst.....

• 30 Juni 2015 - 22:36

Marianne:

Wow, wat een hoogteprofiel (foto), respect hoor. Nog éen dag fietsen begrijp ik?
    Geniet er van en het vroeg beginnen geeft denk ik de juiste energie.
    Goede aankomst,
    Marianne

• 30 Juni 2015 - 22:57

Hans:

Hoi bruine pelgrims.
    Het zijn weer mooie foto's van zovele herkenbare plekken........
    Ja dat was weer een stevige bult vandaag en in de laatste 120 km heb je nog van korte maar soms venijnige klimmetjes. Maar ook die gaan jullie allemaal doen.
    Er komen nog mooie Eucalyptusbossen om een beetje in de schaduw te fietsen, da's ook lekker met deze warmte.
    En dan.......... komt Santigo steeds dichterbij, ik kreeg soms al kriebels in mijn buik als ik er aan dacht hoe ik aan zou komen.
    Donderdag daar zijn denk ik.......voor de laatste stempel en een foto bij binnenkomst van de stad bij het plaatsnaambord.
    Er is ook nog een mogelijkheid om een stempel te halen bij het Nederlandse Genootschap in Santiago, weet alleen niet in welke straat ze zitten maar dat is te vragen.
    Nog fijne dagen samen, Lieve groet Hans.

• 30 Juni 2015 - 23:31

Annet:

Oh wat zijn jullie bruin.... echte Spaanse uitstraling!! Nog een klein stukje begrijp ik, dan de missie volbracht.
    Top. Ik ga morgen een dag fietsen op de Veluwe, dat is wel even heel wat anders, alleen de temperatuur is hetzelfde als in Spanje. Dank voor jullie mooie verslaggeving, zo hebben wij ook een beetje " mee gefietst".
    Een goede aankomst samen, liefs Annet.

• 01 Juli 2015 - 19:50

Marianne:

De klim is weer gelukt, maar aan het profiel overzicht te zien moeten jullie morgen ook nog wat klimmen en dalen. Zit de reis er dan op of fietsen jullie nog naar Finestre?
    Eerst maar genieten van Santiago. Hopelijk is het niet te massaal. Knappe prestatie, zeker onder de warme omstandigheden. Heel leuk om de reis te volgen.
    Op naar morgen...groetjes Bernard en Marianne